.̴.̶.̵.̵.̴.̷.̶.̸_̶_̵_̶_̶_̴_̴_̴_̶_̸_̸_̶_̴_̶_̸_̸_̷_̷_̴_̷_̸_̴_̵_̵_̸_̷_̸‚̴´̷ ̴´̴ ̷´̷-̴-̴-̵-̸-̸-̷-̴-̷-̷-̷-̴-̴-̴-̸-̶-̴-̶-̶-̸H̶e̷j̴,̵.̸ ̵ ̶,̸.̴.̴ ̷.̴ ̷ ̴ ̸´̸,̶ ̵.̴.̵.̴ ̷ ̷⁄̷σ̵ ̵,̴.̸ ̵.̷ ̶-̴℘̶ ̷,̶.̴.̸ϑ̴.̵•̴ ̷,̵.̷ ̸~̸ ̶,̶ ̷"̴-̷-̴-̴-̸-̶-̶-̸-̸-̷-̵-̵-̵-̷-̶-̵-̵-̶-̶`̴ ̵`̵ ̶`̷ ̸‚̸_̸_̷_̷_̸_̶_̸_̷_̴_̵_̴_̷_̵_̵_̷_̵_̴_̴_̸_̷_̸_̴_̸_̶_̵_̶_̷_̵.̴.̴.̸.̴.̷.̸.̸.̴

onsdag 21 december 2016

Några inköp från `Kning Disk´.. . Unik musik för liten publik, kan Nsäga.


-Då så, in i musikens underbara värld igen,, den som öppnar dörrar till alla möjliga.. . rikeN!  -Hoppsan, tänkte på årets julkalender "Selmas Saga" där dom idag tack vare ett öppet hjärta (Selmas)  just öppnat dörren till Tomtens rike´  En rätt kul julkalender med steampunk tendenser.. Känns som att jag alltmer kommer att kunna identifiera mig med en karaktär likt Efraim von Trippelhatt, Vetenskapsmannen, som ensam och barnlös nojjat in på att i 40år söka efter Tomtens rike, lite som en metafor för galenskap, ellerva!!!!?,, fast hans forskningar om att Tomten verkligen finns verkar ju stämma. Johan Ulveson är för mig för övrigt en favoritskådespelare, mycket bra. Speciellt hans tajming i rösten är suverän, hur han drar på orden, tycks tveka, knarrar,, för att ,så vad det är.. få ett orubbligt bestämt tonfall i orden och brista ut i ett svajigt hybris-skratt!

⇶↪↳⇉→Så Kanske det finns nya klangvärldar att upptäcka också, en skall inte misströsta.. . Efter 40år möjligen även jag kan leverera ett ovanligt ohört krispigt frekvens-universum att förundras över.. Jag jobbar på DET, men först bygga färdigt själva "luftskeppet"(studion) , att färdas i˙
• Den musik ni har hört medans ni läst detta (hörs inte på alla plattformar men på en vanlig laptop så startar detta stycke musik) är ett exempel på en "Portal" in i en annan värld..(bort från alla dumheter) Den korta etyden "Last night on earth" som jag komponerade 2004.. jag håller på att återvända till.. denna klangmiljö igen, befinner mig där just nu, utgå ifrån denna, ,
men måste vidare.. .  .   •  • ••men UNDER och med TIDEN och tärande sjukdomssymtom,, kan man alltid lyssna på andras alster som till exempel det som ges ut på det säregna skivbolaget Kning Disk, finns endel svarta pärlor där,, gacK sta och gör det du meD. Deras estetik kanske lämpar sig för en viss sinnesstämning.. som .. inte alla....... nJao varför inte,, passar i vinternatten..?


Tja, ibland kan nog många tycka att det drar mot  en sorts antimusik. Lite som "de grusade planernas musik" . ..som hörs här å var bland komponisterna i deras stall s.a.s.

'Mene, det är ju bra. Det kom till mig här om dagen ,på morgonen förresten,, ett kan man säga "motto" , som svar på frågan -Är det här musik?  -Pjaihadu,.,..  Asså Skall man höra musiken eller förstå konsten...  det är frågan? Jag skulle ju kunna uttrycka mig på ett annat enklare trevligare  sätt men då är det ju inte depressionen som hörs/syns.

Mottot jag Vaknade med var:

>>> Det är ju depressionen som skall synas och inte konsten! <<<
>>> Det är ju depressionen som skall höras och inte musiken" <<<

eeeeh

A, i mina deppigaste stunder. ≈ DET är min psykiska sjukdom /överkänslighet som skall tyckas om/förstås och inte att tavlan har en snygg ram typ/något som går att sälja. -Vadå jag roa folk?! Vadå jag bli popstjärna som säljer "örhängen"???... Men det går visst att kombinera lite oxova.. . . . . jojo... det finns exempel på det, till och med på Kning Disk´. Exempel på "både och"-Konst.   stryk över allt det här.
-Jag förstår inte vad du pratar om Max, och/lr för övrigt har ju konsten i alla tider varit ett uttryck och en kanal att KBT:a sig frisk..? om någon så vill behöver! Vi hör dig vi förstår dig vi ser dig. SÄG. Säger konstnären till sig själv, (men de går väl hand i hand? Uttrycket och resultatet.)
Dumheter.-Gode Gud, kära lilla människa, ,,vaknar upp med en mening och tro sig ha greppat något,! ,, ojaojaoja. Så rart. Stackars N, uppfinna hjulet för sig själva gång efter annan.
plinG Plong,.  Na, det är så vi funkar, inte lära av andras insikter utan av egna å på så vis fortskrider utvecklingen i snigel stil. Och det där var ju inget nytt, den inställningen har du alltid haft. Sluta prata om det nU. Du Människa vill bli förstådd & fri .. . Det är alltså depressionen som skall befria dig!..?. . befria ditt konstnärliga uttryck´ och/eller som människa..?. (du menar förstå dig själv? Du är för orolig nu Max, du är dig inte lik. ) Höggradigt nervös, så du blir apatisk. Vad gör du då?,, lyssnar på musik till tröst, till själslig restaurering.

-Schyyy! (både och ja.)


Nu kör vi...  Börjar med T.EX. Matti Bye, han är ju en vandrande dagdröm.. / ett botemedel. Snart kör vi, bara ett kvitto först:


(En skärmdump över min beställning på Kning Disk.)


Kan absolut inte rekommendera att ni köper era sista minuten julklappar från det lilla skivbolaget Kning Disk.. . har själv väntat i 20 dagar nu och ingenting än..? Det är så alternativt och exklusivt och småskaligt så dom tillverkar typ skivorna efter varje lagd order verkar det som..? . . Dom sitter väl och limmar skivomslagen och bränner skivorna för hand nu,, endel skivor är på CD-R. Men annars så är det ett tips att kolla upp detta skivbolag och då handla direkt ifrån deras webbshop..
Tänkte mig att det är ett svenskt inom landet skivbolag, vilket det Är Kning Disk, såatte det skulle kunna bli en snabb leverans.. .  meneee ee e int e.

Och Men Och Atte,.,.,., vad är det då för musik? Det började med att jag önskade få tag på något av Matti Bye,, knappt någon skiva fanns på dom stora affärerna (Ginza & cdon..) så det blev att gå direkt till källan; skivbolaget.
Matti Bye är ju känd att göra musik till stumfilmer.. .  Kanske en motreaktion till tidens rappa klatschiga rappakalja? Eller kanske jag håller på att bli en stumfilm själv, vadvetJag?!?!?!!! Men alla fall så har musiken något mysigt över sig. Nu först blev det skivan "Elephants and castle" jag fick tag på, köpte två (en att ge bort vid tillfälle.)


Här några ljudande exempel:

Den här "Red Curtains" är ju ganska så repetitiv och kort men valde den ändå för sin stumfilms stämning, ja, låt ridån gå upp! :






Blir inget Nobelpriset i litteratur till Sheriff direkt för sångtexten "I Say".. . , det är hela texten det... -I Say........ Men ger utrymme för fantasin! . . Sedan är det några andra ambienta enordslåtar,, varpå att han avrundar med låten "I Say Hi".. . ,vilket är stor humor, men kanske synd att han avslöjade vad han ville säga ≈ Mnja........
Men en intressant skiva, speciellt klangmässigt, tycker av någon anledning om den där skorrande "båtklockan".. Då kastar vi loss! Ut i dimman vi styr,,, dock med en Sheriff bakom ratten, inte en Kapten.. . "Sheriff" kan man oxo välja att kalla sig, jaja... men det är upp till var och en vad N vill heta.






Mh, och sedan fortsätter stumfilmen... Kyle Bobby Dunn tar oss ännu längre ut på djupt vatten + att dimman kvarstår.. . om man säger så, inte så mycket att tillägga och det var väl vad jag önskade mig av denna skiva "Six Cognitive Works", musik som inte har något att tillägga..?
-Är det ett kvalitetsbegrepp för dig Max..?
-Kanske det, ibland.
OCH nu blev det den här låten, det finns andra:





ÅsSå går vi i land,, nu var jag nästan lite elak, kunde ju valt ett annat spår från denna Lo-fi skiva av Bird By Snow, men detta är faktiskt ett spår, spår 8 på skivan, någon är ute och går.. . Många annars fina singer-songwriter sånger på denna, ursäkta mitt val, (fullkomligt missvisande för CD:n hahaha) men likväl ett av spåren, härligt med lite frisk luft va? :





Så slutligen CD:n "Tingens Vilja" av Dan Frberg & Alexandra E Lindh,, dessa 5 av få köpbara skivor från skivbolaget Kning Disk, ty det är så små upplagor, det var ju andra jag velat ha oxo med de var slutsålda, klart endel finns på Spotify & även som MP3 till försäljning men inte lika kul.
Börjar på ett sätt nästan kännas lite nördigt att köpa skivor, det här att vilja samla & spara och sortera i en hylla.. . = blir lugn av det, sortera all samlad kunskap/kreativitet som ryms i böcker/CD/DVD.. Se dom stå i hyllan där. Jämföra typsnitt på ryggarna efter genre är mer påtagligt kul än att bara ha hela biblioteket/allt som filer i datorn... inte lika robust & rogivande.

Då så; Denna CD-Box (utgiven i 222 exemplar) rymmer 2 skivor med 27 kompositioner + konst, 24 st bifogade bildark m.m. .   Detta får man ändå anse som en mycket sofistikerad och ambitiös ljudkonst som VI bjuds på. Skulle kunna beskrivas som någon sa "Cinema for the Ear". . helt klart narativ/ berättande i sitt upplägg. Det är en sorts färd genom.. . ja vi spökar runt i en karg Lo-fi ineriör med ostämda pianon och brusiga radioapparater.. Med sådana här ostämda pianon i ljudbilden infinner sig en känsla av att tiden har stannat på något vis,. . eller bortom˙˙ ˙ livet i något 2001- Kubrick-rum i väntan på.. . • ˙ °..... ja jag vet inte vad.. vill ha boxen i min hand innan jag uttalar mig, se på den bifogade bildkonsten osv.


Nu blev det det här stycket av de 27 valbara, japp, "100 000 främmande ord" :
(välj själva vid intresse)





Jovisst lite "prövande" musik men den hörs ju aldrig så det är ingen som blir illa berörd, bara ~självfördjuparna~ som söker upp den av fri vilja.  Självklart finns det saker jag stör mig på och alltid något som gör att ingen av dessa skivor är fulländade, men tyckte jag det så vore jag ju inte konstnär/komponist själv. Således; jag hade gjort det bättre själv, faktiskt. Och skall oxo göra det bara jag får bli frisk, bara något läkarbesök till, (dom måste missat något i mina blodprover..?) sedan > Botad & Klar < åker jag ner till studion på Gotland och påbörjar komponerandet.
Kan tycka att det är så synd när någon t.ex. "glömt" att EQ:a ett ljud lite bättre så det slipper skära i öronen på ett jobbigt sätt så att resten av en komposition faller med det, vilket är mycket ledsamt tycker jag.
Fast ändå, det är alltid roligt att alla försöker göra någonting, gör någonting bara människa! bravo bravo!! Bättre lycka (gäller även mig) nästa gång ^


^^^  ^^  ^  
Men "Mumier och makaroner!", daxatt vila nu efter långa soniska expeditioner!



God Jul önskar - "Efraim von Trippelhatt"


//Såg förresten att Selmas mössa+halsduk finns att köpa HÄR på Tradera om någon önskar sig den i julklapp..?


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

Om

Mitt foto
Sweden
Är så ledsen över min ojämna energinivå ?..någon obalans mellan dopaminet och noradrenalinet .. ?? som... Vilket får till följd att jag orkeslöst skriver på blobbinlägg som skulle skrivits och laggts ut för två/3/IV.. . månader -år sedan. •Händelserna måste komma på rätt plats även om inte jag hinner vara i tiden med min blobg. Kan då,nu hända att det kommer gamla "nya" skriverier som läggs in där dom hör hemma i tidslinjen, vilket gör det svårt för eventuellt intresserade att se dessa?.. ! ..eftersom dom inte ligger högst upp i bob-listan när man går in på doggen. Så därför gör jag som så.. Att jag publicerar det gamla "nya" senkomna inlägget överst, alltså dags dato.. . Så får det ligga där några dagar. . . tick tack tick´ SEDAN sÅ arkiverar, sorterar jag in det, dem på sin rätta plats >där>>då det inträffade, kanske fyra månader sedan..?. . Materialet må vara rörigt,. men moset måste åtminstone vara "tabelliserat"........ -Bara för att detta sega psyke inte är i fas, med nutiden, så blir det så. ~Så ni vet. Denna glodb kommer aldrig vara aktuell, riktigt... . .. men har heller inga ambitioner att vara någon "mode-oglbare".

-Vill du säga mig någonting? >>> skrivabrev@gmail.com

-

Etiketter

? ?PSYKOS? `*ETT TIPS*´ ˙Livet˙Efter˙Döden˙ 0 kr. Agatha Christie AI Akvarell Alexandra E Lindh Allkonstverket Alopecia Areata Ambient house Andlig utveckling Anhedoni Animerad film Apati Aphex Twin Arbetet Aromaterapi Art´s Birthday Party Astralplanet Atarax Ateljén Atypisk autism Aurélia Thierrée Australien Autechre Autismspektrumtillstånd Autodidakt Automatiserade tillvägagångssätt Avantgarde Balans i Tillvaron Barndomsminnen Basinkomst Beethoven Befriande! Behov Bengt Lagerkvist Benzo Besvikelse Bird By Snow Blod Blogga Boendet Bohol Boken Brian Eno Buchla Budskap Böcker Chaplin Chocolate hills Christopher Chaplin Circuit bending Clas Svahn Collage Cykla Dagboksanteckningar Dan Fröberg Dans Dansföreställning Databugg David Bowie Depression Dessa Huggormsyngel Detaljer Detektiv Djur Dokumentär Dopaminbrist Drill 'n' Bass Drömmar DU Död Döden EAM EarthCam Eklektiker Ekonomi Ekvatorn El Azizia Elektronik Elektronisk Elektronmusik Elijah Wood Ellinor Olovsdotter EMS Ensamheten Eteriska oljor Evigheten Existentiell ångest Facebook FAKTA Fantasy FAR FEL Film Filosofi Fixa idéer Flunitrazepam mylan Form Eko Foto Frihet Frustration Fullkorns underhållning Fylkingen Fysisk teater Fysiskt välbefinnande Fågel Färgterapi Försvarstal Försäkringskassan Förtydligande Förtätade intellektuella krumbukter GGGalgHuMoRRR Goombay Dance Band Gotland Gott Nytt År..? Grattis!!! Grubblerier GUD Habilitering HAT Helena Granström Hinder HITLER HJÄLP HSP Humor Hype Machine Hypnagoga Hallucinationer Hypnopompa Hallucinationer Hälsoprylar I natten Idioter IDM Iggy Pop InspiratioN Instrumentbygge Intervju INTJ-T Intrinsikalt värde Jacques Werup Jag . Är . Helt . Lugn . JAG ÄLSKAR DIG James Thierrée Jessica Mazzi Jesus Jim Henson Jonas Sjöstedt Josefin Nilsson Jukka Korpi Kirsty Hawkshaw Kläder KMH Kning Disk Komposition Kompressor Konsert Konst Konstnärliga tillvägagångssätt Konstnärsmaterial Konstteori Kontraproduktivt beteende Korg Polysix Krautrock Kreativitet Kritik Kvantfältet Kyle Bobby Dunn Känslodrabbat Kärlek Landsflykt Lars-Gunnar Bodin Laurie Spiegel Lazarus Leif Elggren Leonard Cohen Lhasa de Sela Libyen Linda Mazzi Liv Live elektronik Livet Ljudkonst Ljusdesign Ljusterapi Lotta Barlach Lou Reed Luftfuktare Lyrica M.C. Escher Magi Magnus V. G. Wallin Mat Matti Bye Mattias Olsson MBTI MDT Medicin Mellan hopp och förtvivlan Mental ohälsa Metafysik MIN STUDIO Modellandskap Moderatdjävlar Modulsyntar Montage/Ljus-Tavla MORD Mordförsök Musik Musikakustik Musikinstrument Muskelsvaghet Naturen talar Negativ stress Nervsammanbrott Nycirkus Ofrivilligt självmord Oljemålning ONDSKA Opus III Oro Orättvisa Panik Panikattack Papegoja Paranoia Paranormalt Performance Pionjär Plagiat Platform Stockholm Poesi Poirot Politik Politikerförakt Progressive house Promenad Protest Psykiatrin På promenad Pär Lagerkvist Radio Radioaktivitet Rave Recycle design Resa Richard D James Rita RYMDEN Rädslor Rösthallucinationer Sade Sanna Ehdin Scenkonst Scenografi Sci-Fi Serge Sheriff Siffror Sjukdom SJÄL-porträtt SJÄLEN Själens mörka natt Självmord Självobservation Skada Skrivande SkräcK Skulptur Skådespelare Släkten Smärtschema Social fobi Socialantropologisk undersökning SOLEN Sonar Stockholm Sorg Spikkudde Spökdjur Squarepusher Steampunk Stress Studioutrustning Svart Svek SY Symbolik Synestesi Synkronicitet Sång-texter Sändare & Mottagare Södra teatern Sömn TacK TACK för förståelsen ✯ Tankeläsning Tarsius Teater Teckning Teknik Teknikens under Teoretisk Fysik TESTER Text-ljudkomposition TID Till SALU Tokryck Tom Campbell ton i ton Tradera Trent Reznor TRÖTTHETEN TV Tvångshandlingar Tvångstankar Twin Peaks Tyskland Undvikande Utmattningsdepression Utrotningshotad Var GLAD Varför? Verkligheten Verklighetsflykt Vetenskap Victoria Chaplin Visdom Voxra Vånda Vänskap Värmerekord Växter Wendy Carlos Woody Allen www Ångest Ångestnivåhöjning Återkallandet av kraft
.

Hela ditt trasiga psyke... .. . Slut ögonen • • och - - stirra in i musiken.


Klicka På - HhÄäRr - pÅ för att komma till listan för att lyssna.
.
Konst bloggar BlogRankers.com Blogglista.se Konst Kultur
Reggad på Commo.se länkkatalog Favoritlistan.se
Nätets bästa sajter!
Blogg Topplista
Twingly BlogRank 1000länkar.com - gratis länkkatalog

Translate this site......!!!!!!!

• °