.̴.̶.̵.̵.̴.̷.̶.̸_̶_̵_̶_̶_̴_̴_̴_̶_̸_̸_̶_̴_̶_̸_̸_̷_̷_̴_̷_̸_̴_̵_̵_̸_̷_̸‚̴´̷ ̴´̴ ̷´̷-̴-̴-̵-̸-̸-̷-̴-̷-̷-̷-̴-̴-̴-̸-̶-̴-̶-̶-̸H̶e̷j̴,̵.̸ ̵ ̶,̸.̴.̴ ̷.̴ ̷ ̴ ̸´̸,̶ ̵.̴.̵.̴ ̷ ̷⁄̷σ̵ ̵,̴.̸ ̵.̷ ̶-̴℘̶ ̷,̶.̴.̸ϑ̴.̵•̴ ̷,̵.̷ ̸~̸ ̶,̶ ̷"̴-̷-̴-̴-̸-̶-̶-̸-̸-̷-̵-̵-̵-̷-̶-̵-̵-̶-̶`̴ ̵`̵ ̶`̷ ̸‚̸_̸_̷_̷_̸_̶_̸_̷_̴_̵_̴_̷_̵_̵_̷_̵_̴_̴_̸_̷_̸_̴_̸_̶_̵_̶_̷_̵.̴.̴.̸.̴.̷.̸.̸.̴

söndag 7 september 2008

•Sjukjournal•








A3 teckning (2004) - "Fysisk födsel/Psykisk födsel"



• Tillägg... Läkarbesök angående irritation/ eksem i halsen som jag tyckte mig ha, höll liksom på och försökte kliade mig på insidan av halsen med min tunga, jag svalde och svalde och höll på... ,men läkaren fann ej någon allergi av något slag som kunde förklara det.. ??.. . Torde ha sin grund i psyket, blev ungefär svaret.... angående svalget... hösten 1994.

• December 1999. Fick mitt första nervsammanbrott, slog sönder familjens väggfasta telefon.

• Tillägg... Tyckt mig tappa väldigt mycket huvudhår... år 2000-2001-2002.. . STRESS!?  Kanske det var alopecia areata som började spöka redan då?? Fick problem med alopecia areata längre fram (2008-2010) , då min skäggväxt helt försvann fläckvis.

• Tillägg... Läkarbesök angående stora hudeksem på bröstet och trötthet, tog blodprov o.s.v... . Proverna var OK.  Fick en hudsalva på recept..   -Ja, tack då... en salva... .. . sommaren 2005.

• Hela tiden försök till självmedicinering mot trötthet/ depression/ eksem/ spröda naglar etc. Bytte ut mjölken mot havre- soja- risdrycker... Undvek bröd, ni vet.. det där med ~vetegluten~. Givetvis oxo försök att pigga upp mig med Ginseng, guarana, rosenrot o.s.v.... .. . Men det gick liksom inte... .. .




Jag i fåtölj med kakelugn, Gotlandshuset, vintern 2004.


• Flydde Stockholm hösten/ vintern 2003-04, tillbringade julen ensam i familjens sommarstuga på Gotland. Bodde där i stort sätt hela tiden i två år (utan internet). Jag och kakelugnen ungefär.. . + musikutrustningen... (Tack bror Martin för att du körde ner den med din bil.)


• Våren 2008 (mars) var gränsen nådd, då kontaktade jag själv tillslut den psykiatriska mottagningen. (Lägger jag nu till, skriver jag nu i denna "Sjukjournal". Har inte velat nämna det tidigare. 120403) Och jag höll på i drygt ett halvår med att ringa upp men lägga på luren, gå till mottagningar men stanna utanför,..  vågade inte gå in.... Det var hemskt.. . Beslutsskräck/besöksskräck/människoskräck/mötesskräck . . vintern 2007-2008.




A5 teckning (2008) - "snÅRET 2008"


• Max W. är ur funktion, god natt och sov gott... 080907 00.36


• Blod och urinprov är nu tagna/lämnade.. .  jaaa,,. vänta och se/höra vad det kan vara för hemskt som har drabbat eN ,,, ? CANCER, säkert. 090122 23.23


• Mötet med doktorn gick "bra",.. -Nä, alla värden var normala!? Jag lämnade vårdcentralen fullt frisk.. . ? eeh,. . . Vadan då denna trötthet?!?!... Beror alltså på psykisk belastning.. . enbart, . för det är nu säkerställt att några virus eller parasiter i blodet är det ju ej... Ett sOrt HMMM?..  Hade dock lite högt kolesterolvärde, vilket kan höjas om man är utsatt för stress. (Då, >>090127) 090216 20.25


• Allomfattande depression 090721 16.24. . .˙ Fast ni, . .. eller fast och/ellEr Ni...Tag nu den där "handen" om er och unna eder något,. livsviktigt!... . . -Är det svårare gjort än sagt?,... när ens tankar är som buller om huller i huvudet på N . Svårt? . , att försöka låta bli att degenerera,,,kära ni . . . . . Hej så länge/ M.W.


• Har nu sedan en tid vänt mig till en annan läk-ANDE klinik.. . ........090909 21.22




Själ-porträtt, 2009.




Här syns det att jag drabbats av alopecia areata... på hakan, två kala fläckar.


• . .. -Lägg av!........ 091011 12.13


• "Inte stressa, inte stressa".. . Min personlighet stressas bort. Det var väl inte meningen med livet, jag blir så ledsen. Stressad. Förlåt,?, blir bara en knuten,, låsning, glömmer, .irriterad,..eller uppluckrad, gömmer...
• Depressionen.De samhälleliga kraven, klarar jag inte av. Behöver bara få fortsätta som jag hitintills/ skall skriva ditintills gjort.. 1995, sedan har upplevelsen av livet varit alltför vÄrkligt. Det där klivet ut i livet... Måste få bli entledigad ifrån allt det vardagliga. Jag står inte ut med det. Återigen; Resultatet; Blir att jag kommunicerar väldigt dåligt med mig själv. Jag ser inte vad jag ser och jag hör inte vad jag hör. När jag blir nervös. Alltid inne och naggar på min kropp och själs-energibanks reservdepåer. Totalt dränerad på kraft. Känns som jag går runt med en svag feber i kroppen hela tiden. Ibland som att kroppens alla celler vibrerar på nanonivå, kan då inte annat än att lägga mig ned. Avslagen>>>Avslutad. Bara små glimtar av glädje. Försöker att vara charmig, men lyckas dåligt med det. Jag ser ut som en människa men nu kan inte ens jag själv se mig som det längre. Orkar inte tala,,,, föra min talan, (Jo jo, när jag skriver kan jag verka vara spontan)orkar inte ens visa, knappt peka påsaker. Minns stunderna av lycka, då allt effektivt flöt på hemma vid skrivbordet men sedan kom det "vuxna livet"(för att vara övertydliga) och bröt förtrollningen. OBS, Jag har inte förändrats någonting. Har alltid känt mig granskad och avig i sociala situationer. Kraven slår ut min koncentration. All min glädje försvinner så fort det blir frågan om pengar, boende, förhållanden - relationer, åldrande/slitage på människor/saker. Ständiga dueller mellan mig och allt, vilka jag oftare och oftare förlorar. Alla dessa (jag vet)banalbasala självklarheter blir för mig omöjligheter. Fick min livskraft genom att arbeta *med mitt* inom mina fyra väggar,, låter det snävt, låter det som ett självbedrägeri? -Nej!, ty utan det finns ingen stuns i mina steg. Kan heller inte "rycka upp mig" och skaffa ett "riktigt" jobb. Det måste få finnas olika arter?! Jag var en(låtoss säga) EAM-eremit, nu har jag blivit ett apatiskt flyktingbarn, har tvingats i exil från mig själv. Måste få komma tillbaka, man bör få tillåtas vara den man är ! >>>Jag har inget jobb men jag arbetar jämt,. Tillbaka till mitt effektiva lugn. Och måste få fortsätta att så göra,.. det jag inte gör men behöver göra för min mentala hälsas skull. ..>Det har inte handlat om vad jag "VILL" göra utan vad jag just >>Behöver< få göra. Instinkt. Jag "vill" ingenting! JAG BEHÖVER BARA FÅ "ANDAS". För övrigt så.. År, är 37 nu, är således en fullvuxen man. . . -Jag skall fortsätta den här förklaringen, men nu är jag inte frisk.. . Jag är nervös och förvirrad. .. förtvivlad, Jag tål inte streSS. .. ........091030 22.00 /Din Max.



• Ärftliga försvagningar, latenta fysiska och/eller psykiska ömma punkter. När man störs så pass att ärftliga sjukdomar/tillstånd förvärras eller utvecklas, eller inte ens störs utan bara ordinärt leverne tär så på krafterna att man bryts ned/åldras i förtid... Laura Branigan,, en kärlvägg i hennes blodkärl.. hade försvagats, dog(47år) av en bristning i hjärnan liksom hennes far och farfar också gjorde. Trist. ........ 091104 20.57




Jag, är, helt, Lugn… Jag är Helt Eukalyptus Cool Mint LUGN. . . . -Eller hur MAX.. . ? . . mmm just!… just visst serru, så°,,,,.… (fotot taget hösten 2008) ...Jäkla B12 brist eller?, risigt hår,, tappade så mycket HÅR.



• Det finns inget som kan kompensera den nu konstanta vardagsnervositeten, något som skulle kunna göra det möjligt att uthärda/mildra att man inte få göra det man behöver göra. För det finns ingen vila >>till kraft >>till handling.. i denna ovalda väntan som ständigt pressar om förväntningar på att man skall bli frisk. Jag kommer aldrig att bli "frisk", aldrig kommer jag att bli så barnsligt vuxen som det krävs. (Barnsligt? så skriver han det här sedan).. .>>Det är antingen eller som gäller.. "allt på ett kort"(som det så fånigt heter, och jag använder uttrycket här), kan inte kompromissa. . Och; "frisK" ?, inte i den mening att kunna gå emot sig själv, handla stick i stäv mot sin egen personlighet... Nej nej, i så fall.. och så är fallet,, kommer jag att anses som evigt sjuk. Behöver få gå in i rummet. Andrummet i det kreativa nyskapandet. Då,, där fungerar jag som jag ska. Att denna kedja av konstverk har blivit avbruten är p.g.a. att jag samtidigt.. parallellt med komponerandet/konsten skulle försöka ordna ett normalt liv= eget boende, studier, förhållande och umgänge med den lilla men begåvade vänkretsen INTE gick! Det är anledningen till min utmattningsdepression och mina voluminösa klagorader här på myspace… Förstår inte hur det skall sluta.. . . Mina föräldrar klarar inte av att ordna den sfär av lugn som behövs.. Dom har hållit ut länge nog. Jag har hållit ut länge nog. Vet . Jag tar allt för allvarligt, men jag kan inte annat, livet är allvarligt - tråkigt nog - Jag har som passerat ett stadium då det ej kan tillåtas att ta ett steg tillbaka… jag varken kan eller tillåter mig själv det, mina gener tillåter mig inte det.. att njuta.,?,. det är denna medfödda livshållning jag lider av. … -A, Allt är mycket "konstigt".. . i mångas ögon.. .>> Det att jaG inte kan ta ansvar för mig själv, men att jag måste ta ansvar för hela mänskligheten.. . dithän har det gått, oåterkalleligt.. Positionen. Den kallas i dagligt tal just Konsten med stort "K"… Den Fria Konsten. . . Där är jag fast .. . Håller min självdistans på att minska?? Svaret är Nej på den frågan också.. om nu någon tänkte den tanken.. nä, jag vet vad jag heter. Jag heter Max Wallin och mitt slutgiltiga val är mitt första val! Jag har ingen "plan B". Jag är och förblir EAM-komponisten varken jag komponerar eller inte.

Fast jag är fri är jag fast jag är fri är jag fast jag är fri är jag fast jag är fri är jag fast jag är fri är jag fast jag är fri är jag fast… .. . 091130 00.08


De viktigaste talfrekvenserna ligger mellan 4000 och 500 Hz.


• Han hör definitivt vad hon säger.. . Hon säger så sant! Hon legitimerar honom, hanses sätt att förhålla sig.. till det hela. Och det har hon skrivit under på, fast hon tyckte att namnteckningen blev tokig... Den namnteckningen får hon leva med... själv. . . när hon somnar. Och sova kan hon göra med Stor ro. Sannerligen!
Ja, det står skrivet.. och den bedömningen/utlåtandet får jag leva med... själv. . . när jag vaknar. Men nu hoppas jag att det kommer att kännas lättare att stiga upp.. något Enklare.
TacK snälla.. Du, ändå.. . fina hon är du! Och Han var Jag äntligen. Som får vara Den Jag, äR. Tillåtas. –Tillslut– .. , ... Rara du. . Fina _ _ _ _ _ _ _ (fill in the blanks) ...tack, för din kunskap/förståelse/medlidande/klokskap och uppmuntran. Nu måstes vila.. hoppas jag skall återhämta mig. Reparera. Återigen TACK å det hövligaste för hjälpen.***** till diG. Jag Önskar dig Allt gott i dinses liv!... . . . . . . 091217 01.23 (Den neuropsykiatriska utredningen är nu tillslut tillända.)


• Hanses, Honses, Minses och Dinses.. . !God Jul alla! . .. Derases, Våranses.. . Allases... -Men den här då?? >>Det är Ingenses ..julklapp, du kan få den! -Njo, det är nog hanses. Hanses?.. Den var ju minses alldeles nyss.. Nja men, om den nu inte är någon av derases alltså. -Hur som helst så är det någon av våranses julklapp! -Det är allases!!. Ja!* vi får dela den.. Öppna så! -Hoppas att det är en Aladdin cholkadask då!... -ja. 091221 00.55




• "I varje hjärta armt och mörkt sänd du en stråle blid, en stråle av Guds kärleks ljus i signad juletid." . . . Ja, jag försöker ta till mig energin . .. "Guds kärleks ljus"... kära Emmy Köhler.. . men det... den. . . d . . . Ditt barnbarns.. barn mår inte bra.. Tack för i år,. .. . du är hos mig alltid. •max........ 091229 01.37




Alopecian har utökat sin areal. Fortsätter det så här slipper jag raka mig alls. Är detta Guds sätt att visa att h*n hör bön? Gud tänker>>>-Jag tar bort skäggväxten på honom så slipper han köpa rakhyvlar,raklödder o.s.v. det spar han både tid och pengar på! -Tack du Gud så fiffigt av dig!!* Det var en √ariant,,~.. . Undrar vad för förvandlingar denne kan komma med härnäst! En redig mutation!?!!! Kom igen bara!!!!! koM IiGgEeNn˛ √¸ ˙ yYAAAAHhHhHH< 100113 19.39


• Den här psoriasisen?.. under naglarna ser jag heller ingen som helst funktion i Gud… Kan inte ta i saker när det är som värst. .≈Smärtar˛. , Och gör mig ju bara än mera inkapabel att oxo fysiskt greppa tillvaron.. . ? . ? . Jag förstår verkligen inte den manövern Gud?! Sluta genast med din nageltortyr!!. … . . 100226 01.10


• Måste ändå säga att psykiatri nordväst har behandlat mig väl... Vill därför i denna suckande stund framhöra ett stort TacK till följande fyra personer:
_ _ s _ _ i _ - P a _ _ _ _ _ _
_ a t _ _ _ _ - S _ _ _ _ _ _ _
M _ _ t _ _ _ - _ _ _ _ _ _ u _ _
_ _ _ _ i _ - _ y _ _ _ k

M a x - W a l l i n
100308 18.08






• Så matt och orkeslös... Beställer en tid för blodprov 27/5 2010 kl13:30... .. . Men när dagen väl var kommen var jag så deprimerad att jag ej kunde gå dit. Hann ej avboka i tid så jag fick betala 300kr trots uteblivet besök...



• Och Moderaterna & Försäkringskassan är inte snälla...





• Ny allmänundersökning 111103... . . utfrågning, + blodtrycksmätning... var väl lågt, det systoliska trycket var bara 110 mm Hg ..?.. ... +blodprov... >>Tillbaks, 111117..Resultatet: Normala resultat.. ? .


• Dödstrött... Fick en remiss för ultraljudsundersöning av buken . . . Inget fel på levern, prostatan, njurarna.. . Nä, psykisk trötthet kan kännas väldigt fysiskt...sa Läkaren,,. . Det syns inget konstigt... Men magen och tarmarna kan man inte se om det finns någon fel på med ultraljud sa han... -mmh... 111207

• . ..Försäkringskassefördjupad depression, TacK för det era sviN!.

• Även besviken på min nuvarande Psykiater och familj för den delen, dom kunde gott meila honom och berätta om "LÄGHET" här hemma, men inte da. ;  /  Sssssså etttt korrektare läkarintyg kunde formuleras utifrån familjens vittnesbörD. Och skickas till den djävla domstolen/överklagan om min sjukersättninG. SAt.


• Kronisk utmattningsdepression 120204 18.13

• Kallade detta blogginlägg för min "Sjukjournal".. . , men numera är hela min blogg en enda lång sjukjornal dessvärre... 120301 01.54

• Ont i en framtand som håller på att spricka sönder. Har oxo början till hål i en hörntand, jag känner det, men jag klarar inte av det sociala mötet med en tandläkare... Det är inte smärtan jag är rädd för utan själva mötet som känns gruvsamt. 120304  17.00

• Våren 2012 får en ny psykiater.. . Den Bästa! Tyvärr orkar jag ändå inte bemöta honom på "rätt sätt", känns det som.. . (Jag går inte till första mötet)... Far sa att, jag skall vara rädd om någon som vill hjälpa mig. Dom skall jag inte skjuta ifrån mig. Nä, "självklart", men jag är så trött, nervös, kan inte prata. Får tillslut rätt medicin ? (Voxra) mot mitt besvär med dopaminbrist + sömnmedel (Flunitrazepam Mylan).

• I början på sommaren 2012 beviljades jag äntligen tillslut !!>>Sjukersättning<<!! •























• September 2012, tror att jag har en hjärntumör. Psykiatern ser till att jag får göra en datortomografi... .. . Resultatet = Ingenting. Spänningshuvudvärk (punktvis, 6cm bakom höger öra?)  >>HÄR<<  ett blogginlägg om datortomografin.

• 121218 Dödstrött, fick en mycket besvärlig mag-tarmkatarr av nervositeten inför hjärnröntgenundersökningen m.m... Jag kände mig både proppmätt och vrålhungrig på samma gång? En klart äcklig känsla. Besökte en vanlig läkare, min husläkare, tog alla enklare prover man kan ta>> blodprov, urinprov, även exkrementprov.... lite ovant men bäst att göra.. . . Resultatet = Ingenting. Dock högt kolesterolvärdet.... Vilket man kan få vid stress. Men han menar att det är enbart PSYKISK trötthet som upplevs som kroppslig sjukdom (cancer). Medicinerades för min magkatarr i alla fall, men inget annat allvarligt var det.. ? Fick Omeprazol Pensa... tog innan Losec och även en sorts kiselgele, Silicea Mag-Tarm Gel.

• 130117 Uteblev från nytt psykiatrimöte, mina föräldrar gåick dit och pratade... mera medicin.. Voxra och Flunitrazepam Mylan. Har isolerat mig helt, träfar ingen, inte ens syskon, har ingen energi för det.

• Fortfarande deprimerad 2013-02-01. Allt går i slowmotion.

• Borde gå till tandläkaren, har inte varit där på över 10 år... P.g.a. depressionen kan jag inte uppsöka en tandläkare, det blir för stökigt och intimt. 130218  18.15

• Är så outhärdligt olycklig. 130312 13.27

• Misstänker stämbandsskada - Stämbandsknutor- ,,heshet och ont i halsen, stämbanden micro-skorrar som ett trasigt högtalarmembran... P.g.a. flera (både innan och efter) men speciellt av ett vredesutbrott för.. ett år sedan, och sedan dess har jag heller aldrig fått vila stämbanden, för pappa har tyvärr faktiskt blivit lite döv och/eller att han inte vill höra vad jag säger?? Så får hela tiden prata med en onaturligt hög och spänd lite ljusare röst för att han skall höra…  Så nu har jag inte pratat någonting på två dagar,, går runt med en kopp varmt vatten överallt, jag vill få tillbaks mina mjuka stämband. 
Slutat tala, det här måste återställas. Det är en katastrof om det blir något fysiskt, organiskt permanent. Ja, det är förjävligt här går man och skriker & små bråkar med 80-åringar när man borde tala ömma ord till en flickvän, hur blev det så här.. . ?    130323  23.57

• Jag mår inte bra, fysiskt heller.. . endel konstigheter... Skall gå till läkaren och ta blodprov i morgon, be dom kolla upp om jag har en proteinmolekyl i blodet vid namn " HLA-B27 " ... vilket i så fall bidrar till en speciell sorts vävnadstyp... VILKET kan leda till "Bechterews sjukdom". .. en inflammatorisk led och muskelsjukdom. Sjukdomen går i skov.. . man blir trött och stel, ledvärk, svag feber, tappar matlusten, dimsyn o.s.v. ... är kronisk och slutar med att liksom lederna "förbenas".. . Ja, ledband muskelfästen allt blir till ben! Tillslut slutar man väl som en staty i solit BEEEN. . . eeh, Max?... -Ja?... Vem har sagt att just jag skall klara mig ifrån den sjukdomen, nåväl 0,5% av befolkningen kan möjligen utveckla den, men det är väl en ganska hög risk?!, som jag ser det. 130514  23.59

• .... ... .. .


• Medicin jag nu tar :

Voxra - för depression.
Flunitrazepam - sömnmedel, lugnande, muskelavslappnande.
Lyrica - Orosdämpande (vid behov) . ..men skall sluta med den då burken är slut.
Omeprazol - för någon sorts magont, magsårsförebyggande, magkatarr? stress...
Naproxen- för en irriterad ischiasnerv? råkade ut för någon knepig vridning av höger höft. Stress/ ÅNGAET kan bidra till att en muskelsträckning kan bli svårläkt. P.g.a. kemiska förändringar i nerverna!!??

+ Endel naturläkemedel / kosttillskott, typ: Omega-3, ginseng, vitamin/mineral....  Och en å annan smärtlindrande Pamol nu å då.


• Fick en tid hos tandläkaren 130716.. . Lagningarna skulle kosta 3200kr... Hade inte råd fick gå utan att laga någonting. Betalade 925kr för undersökningen! + en liten liten tillslipning av en tand som hade blivit hackig i kanten.. Fick en ny tid 130723, (då jag ordnat pengar).. . Men när den dagen kom var jag i totalt upplösningstillstånd, nervsammanbrott vid frukostbordet över min livssituation. Gick ej dit och kommer inte att kunna gå dit på länge nu känner jag. Får borsta extra noga så att hålen (hade 2 st.) och problemen inte blir värre, växer sig så stora. Blev uppmanad att inte äta så mycket hårt bröd, tänderna kan spricka av det..! . . åååh,.
"-Gnisslar du tänder?", frågade hon. Mina framtänder har blivit lite väl taggiga... öööööoh,. . usch.


• När jag tillslut fick en lägenhet(dock korttidskontrakt) på Karlavägen 115 i november 2013.. . Då borde jag varit TaCkSam´ vA?... å försökt leva livets glada dagar,, istället gick jag ner mig i extrem trötthet och ångest och fullt med problem. Orkade ingenting, då hade det varit läge att fört sjukjournal,, fullt med läkarbesök nu av fysisk art.


Jag, Karlavägen 115, 2014.









Ute och titta på stjärnor, nej inomhus.

• Den där silverplastbubblan som står i fönsternischen i bilden ovan är ett planetarium, brukar roa mig själv i den sömnlösa natten med att titta på stjärnorna inomhus.• ° Den projicerar stjärnhimlen som den ser ut, projicerar även stjärnfall var 40:e sekund om man så vill, det blir många önskningar.. .  Stjärnhimlen roterar även, blir då som om jorden i mitt fall sängen som jag ligger i rör på sig.
-Barnasinnet kvar?
-Oja, det är väl därför jag mår så dåligt! Eller förresten -Nej, jag är mycket vuxen, mina arrangemang har en helt annan klangbotten än naiv lek. Faktiskt. Tyvärr va.   140120













• Beställde själv sömnhormonet melatonin så att jag skulle kunna somna/bota min sömnlöshet, stänga av den grubblande hjärnan. Men det var en sådan jävla "häst-dos" så hjärtat höll på att stanna. Fick andnöd.  Min psykiatriker varnade för att beställa från USA, dom har ofta så stora doser där, allt är ju så STORT där borta, gäller även människor,,,? kraftiga benstommar, robusta typer.. . . eeh,˙ 
 Erbjöds annat sömnmedel istället. 140201



• Atarax… 2014

• Pip.. . 2015





• Orkar inte föra "Sjukjournal" längre, det har blivit allt för sjukt Sjukt lixom,, har nu haft mycket otäcka overkliga nervryckningar/muskelryckningar över hela kroppen i över två och ett halvt år + en allestädes närvarande influensakänsla, feber/värk i kroppen.... Total skräckfilm har mitt liv förvandlats till. Nu är det symtom på neuromuskulär sjukdom som börjat ta form -ALS- och sånt. Kommer det att bli min slutgilltiga dödsorsak?! ..Varför får min hjärna aldrig nog av att hålla på och ?skrämma mig.. .
-Vad är poängen?
Kan jag någon gång > nu < ostört få koncentrera mig på mitt komponerande????

...Guden????
!!!!Bönen...

Mina känslor/ mitt lidande/ smärtorna.. .  är ju en bön, i sig.
Gud vet ju om att ~nu får det vara nog. Gud känner ju till dess s.a.s. "instrument" /människan väl va?!.. Det är dax att reparera nu! Låt mig gå nu, komma ifrån denna smärta. Det står inte i proportion till livet som helhet. Det räcker ont och väl, för länge sedan! Och Du vet att jag sköter mig, jag gör allt för att bli frisk..(Möjligen att jag missköter min sömn, sitter uppe lite sent fortfarande, men jag behöver lugnet/fokuset som natten ger).  Det som tillslut behövs nu verkar vara just en liten Gudomlig touch´- för att bli helad?!?. ....Vadan detta krusande för Gud, hur fåfäng får HEN bli?! Hur många decennier av knäböner behövs innan åtgärdan sker? Var vänlig att ta bort dessa mardröms-muskelryckningar m.m.  NU!!
SKRIFTLIG ANSÖKAN OM BÖNHÖRAN KANSKE FUNGERAR. ? .
Tack på förhand GODE GUD.

Vänligen / Max W

160813 23.55






• Pysslar annars med aromaterapi/ eteriska oljor för stunden.. .  "försöka duger??.. . bl.a. med Frankincense~oljan,, den "Jesus-oljan"..  ja. ........smörjer in mina värkande ryckande, flimrande muskler, sweet., förstår ni.

Njamen, känns rätt så ~Livräddande~ dessa recept jag nu sitter och blandar ihop. Kan starkt rekommendera er att träda in i dofternas rike och inte bara på ytan,, nehj nehj,, oljorna anses gå på djupet in via porerna i huden och likt målsökande medicin söka upp de organ i kroppen som de olika oljorna sägs påverka, de ni!.... Låter lite `Häxigt ´ kanske, men What the HecK´ -let's give it a try!

I sommarhuset, Gotland - Ljugarn. 160814 01.03




• Fick avboka en tid med psykiatrin 161116 13.00 , klarade inte av det. Fast har många frågor.


• Och nu mår min älskade Far dåligt!.. . Kraftig avmagring och någon konstig hudsjukdom med klåda.. Kan det aldrig få kännas lite stabilt och lugnt livet någon gång, ständigt olika orosmoment som avlöser varandra.  170125 01.27




















Inga kommentarer:

Bloggarkiv

Om

Mitt foto
Sweden
Är så ledsen över min ojämna energinivå ?..någon obalans mellan dopaminet och noradrenalinet .. ?? som... Vilket får till följd att jag orkeslöst skriver på blobbinlägg som skulle skrivits och laggts ut för två/3/IV.. . månader -år sedan. •Händelserna måste komma på rätt plats även om inte jag hinner vara i tiden med min blobg. Kan då,nu hända att det kommer gamla "nya" skriverier som läggs in där dom hör hemma i tidslinjen, vilket gör det svårt för eventuellt intresserade att se dessa?.. ! ..eftersom dom inte ligger högst upp i bob-listan när man går in på doggen. Så därför gör jag som så.. Att jag publicerar det gamla "nya" senkomna inlägget överst, alltså dags dato.. . Så får det ligga där några dagar. . . tick tack tick´ SEDAN sÅ arkiverar, sorterar jag in det, dem på sin rätta plats >där>>då det inträffade, kanske fyra månader sedan..?. . Materialet må vara rörigt,. men moset måste åtminstone vara "tabelliserat"........ -Bara för att detta sega psyke inte är i fas, med nutiden, så blir det så. ~Så ni vet. Denna glodb kommer aldrig vara aktuell, riktigt... . .. men har heller inga ambitioner att vara någon "mode-oglbare".

-Vill du säga mig någonting? >>> skrivabrev@gmail.com

-

Etiketter

? ?PSYKOS? `*ETT TIPS*´ ˙Livet˙Efter˙Döden˙ 0 kr. Agatha Christie AI Akvarell Alexandra E Lindh Allkonstverket Alopecia Areata Ambient house Andlig utveckling Anhedoni Animerad film Apati Aphex Twin Arbetet Aromaterapi Art´s Birthday Party Astralplanet Atarax Ateljén Atypisk autism Aurélia Thierrée Australien Autechre Autismspektrumtillstånd Autodidakt Automatiserade tillvägagångssätt Avantgarde Balans i Tillvaron Barndomsminnen Basinkomst Beethoven Befriande! Behov Bengt Lagerkvist Benzo Besvikelse Bird By Snow Blod Blogga Boendet Bohol Boken Brian Eno Buchla Budskap Böcker Chaplin Chocolate hills Christopher Chaplin Circuit bending Clas Svahn Collage Cykla Dagboksanteckningar Dan Fröberg Dans Dansföreställning Databugg David Bowie Depression Dessa Huggormsyngel Detaljer Detektiv Djur Dokumentär Dopaminbrist Drill 'n' Bass Drömmar DU Död Döden EAM EarthCam Eklektiker Ekonomi Ekvatorn El Azizia Elektronik Elektronisk Elektronmusik Elijah Wood Ellinor Olovsdotter EMS Ensamheten Eteriska oljor Evigheten Existentiell ångest Facebook FAKTA Fantasy FAR FEL Film Filosofi Fixa idéer Flunitrazepam mylan Form Eko Foto Frihet Frustration Fullkorns underhållning Fylkingen Fysisk teater Fysiskt välbefinnande Fågel Färgterapi Försvarstal Försäkringskassan Förtydligande Förtätade intellektuella krumbukter GGGalgHuMoRRR Goombay Dance Band Gotland Gott Nytt År..? Grattis!!! Grubblerier GUD Habilitering HAT Hinder HITLER HJÄLP HSP Humor Hype Machine Hypnagoga Hallucinationer Hypnopompa Hallucinationer Hälsoprylar I natten Idioter IDM Iggy Pop InspiratioN Instrumentbygge Intervju INTJ-T Intrinsikalt värde Jacques Werup Jag . Är . Helt . Lugn . JAG ÄLSKAR DIG James Thierrée Jessica Mazzi Jesus Jim Henson Jonas Sjöstedt Josefin Nilsson Jukka Korpi Kirsty Hawkshaw Kläder KMH Kning Disk Komposition Kompressor Konsert Konst Konstnärliga tillvägagångssätt Konstnärsmaterial Konstteori Kontraproduktivt beteende Korg Polysix Krautrock Kreativitet Kritik Kvantfältet Kyle Bobby Dunn Känslodrabbat Kärlek Landsflykt Lars-Gunnar Bodin Laurie Spiegel Lazarus Leif Elggren Leonard Cohen Lhasa de Sela Libyen Linda Mazzi Liv Live elektronik Livet Ljudkonst Ljusdesign Ljusterapi Lotta Barlach Lou Reed Luftfuktare Lyrica M.C. Escher Magi Magnus V. G. Wallin Mat Matti Bye Mattias Olsson MBTI MDT Medicin Mellan hopp och förtvivlan Mental ohälsa Metafysik MIN STUDIO Modellandskap Moderatdjävlar Modulsyntar Montage/Ljus-Tavla MORD Mordförsök Musik Musikakustik Musikinstrument Muskelsvaghet Naturen talar Negativ stress Nervsammanbrott Nycirkus Ofrivilligt självmord Oljemålning ONDSKA Opus III Oro Orättvisa Panik Panikattack Papegoja Paranoia Paranormalt Performance Pionjär Plagiat Platform Stockholm Poesi Poirot Politik Politikerförakt Progressive house Promenad Protest Psykiatrin På promenad Pär Lagerkvist Radio Radioaktivitet Rave Recycle design Resa Richard D James Rita RYMDEN Rädslor Rösthallucinationer Sade Sanna Ehdin Scenografi Sci-Fi Serge Sheriff Siffror Sjukdom SJÄL-porträtt SJÄLEN Själens mörka natt Självmord Självobservation Skada Skrivande SkräcK Skulptur Skådespelare Släkten Smärtschema Social fobi Socialantropologisk undersökning SOLEN Sonar Stockholm Sorg Spikkudde Spökdjur Squarepusher Steampunk Stress Studioutrustning Svart Svek SY Symbolik Synestesi Synkronicitet Sång-texter Sändare & Mottagare Södra teatern Sömn TacK TACK för förståelsen ✯ Tankeläsning Tarsius Teater Teckning Teknik Teknikens under Text-ljudkomposition TID Till SALU Tokryck Tom Campbell ton i ton Tradera Trent Reznor TRÖTTHETEN TV Tvångshandlingar Tvångstankar Twin Peaks Tyskland Undvikande Utmattningsdepression Utrotningshotad Var GLAD Varför? Verkligheten Verklighetsflykt Vetenskap Victoria Chaplin Visdom Voxra Vånda Vänskap Värmerekord Växter Wendy Carlos Woody Allen www Ångest Ångestnivåhöjning Återkallandet av kraft
.

Hela ditt trasiga psyke... .. . Slut ögonen • • och - - stirra in i musiken.


Klicka På - HhÄäRr - pÅ för att komma till listan för att lyssna.
.
Konst bloggar BlogRankers.com Blogglista.se Konst Kultur
Reggad på Commo.se länkkatalog Favoritlistan.se
Nätets bästa sajter!
Blogg Topplista
Twingly BlogRank 1000länkar.com - gratis länkkatalog

Translate this site......!!!!!!!

• °